Monday, August 19, 2013

Esimene páev uues kodus

Kojus6it bussijaamast ei kestnud vága kaua, sest linn on suhteliset váike ja vága kentsakas. Tánavad on táis hulkuvaid koeri, hobuseid ja kanu. Meie maja náeb váljast hásti igav válja ja ma ei útleks, et ta ei ole váljast isegi maja moodi. See vist hoiab hásti vargaid eemal. Seest on muidugi hásti ilus ja suur. Aed ja m6ned toad on veel veidi sassis, sest nad alles ehitavad.

Meie tuba

kui videoga mingi jama on, siis kindlasti óelge mulle
link on igaks juhuks siin: http://youtu.be/cWuE5PejKf8

S6ime hommikusóóki, sain natuke arvutis olla ja siis láksime poodi. K6ik inimesed teavad k6iki ja igal pool ikka kúsiti: "Kes see blondiin teil on?" Ma olen t6esti mingi ilmaime.
Ma juba suutsin poes neid oma v6rratu keeleoskusega naerma ajada. Hispaania keeles on sellised s6nad:
pollo - kana
repollo - kapsas
Seisime leti ááres ja Mariela kúsis: "Kas sulle meeldib kapsas (repollo)?" Ma kuulsin pollo ja hakkasin muidugi jutustama: "Jaa! Kana on nii hea! Mulle maitseb kana." Nad itsistasin ja Joaquin m6nitas mind túkk aega. Náitas mulle kanu ja útles: "Rechicken!"
Ma saan nende jutust táitsa hásti aru ja oskan kergematele kúsimustele vastata. Mul on nii hea meel, et pingutasin ajusid hispaania keelega juba enne vahetusaastat.
S6ime k6ik koos l6unasóóki ja ma sain esimest korda úle pika aja k6hu normaalselt táis! Mariela teeb head toitu. 

Avastused:
  • Milanesa de pollo (paneeritud kana) on parim asi maamuna peal.
  • Nad vinguvad koguaeg ilma párast samamoodi nagu eestlased.
  • Voodite tegemine on vága keeruline, sest neil on kindel tekkide ja linade sústeem.
  • Terve Sanitago del Estero magab siestat, sest páeval on lihtsalt liiga palav, et 6ues olla (ma magasin ka tána)
  • Koerad ei v6i voodi peal magada :(
  • Nad ei ráági samamoodi, nagu teised Esterokad, sest nad on párit Santa Fest. Úhes6naga on mul vaja kaks keelt ára 6ppida (m6ned s6nad ja grammatikareeglid on teised).
  • Siin on táiesti normaalne minna kell 3 hommikul diskole ja j6uda koju kell 7.
  • Terve linn on mootorratureid táis ja inimesi on nende peal igasugustes kombinatsioonides (náiteks 2 naist ja váike laps). Yfu reeglid mul mootors6idukeid juhtida ei luba ja úhegi mootorrata v6i rolleri peal ma viibida ei tohi.
  • Meil on u 20 lindu, kes koguaeg laulavad akna taga (ilus laul on. va úhel linnul, kes lihtsalt karjub)

No comments:

Post a Comment